2015. január 18., vasárnap

Sajtos-sonkás kocka

Ez az étel gyermekkoromat idézi. 
Sok időt töltöttem nagymamámnál, ahol arra a kérdésre, hogy "mi legyen az ebéd?" két fajta választ ismertem: sonkás kocka, vagy egérke.
A mai ebéd részeként ez a sonkás kocka készült, pont ahogy nagymamám készítette. 

Hozzávalók:
500 g kockatészta
25 dkg házi füstölt sonka
8 dl tejföl
4 tojás
30 dkg reszelt sajt
kacsazsír

Forrásban lévő vízben a kockatésztát a szokásos módon kifőztem.
Közben az apróra vágott sonkát kicsi kacsazsírban megpirítottam. 
A tojások sárgáját a tejföllel, a sült sonkakockákkal, a reszelt sajttal és a zsiradékkal összekevertem, majd a lecsöpögtetett, kifőtt tésztát hozzáadtam. 
Sózni nem szoktam, mert az általam használt házi sonka kellően sós. A tojások fehérjét habbá verem, és utolsó mozzanatként finoman hozzákeverem (vigyázva ne törjön össze a hab) a tejfölös tésztához.
Az egész masszát kizsírozott tepsibe öntöm, majd 180 fokos sütőben sütöm, míg ropogós nem lesz a teteje. (nálam kb. 20 perc)

Nincsenek megjegyzések: