2015. január 18., vasárnap

Chocholate chips cookies - 25 éves kedvenc

21 éves koromban 4 hónapot egy amerikai családnál töltöttem, mint au-pair.
Itt vált kedvencemmé ez az egyszerű, ámde nagyon finom csokis keksz.
Az azóta eltelt években családomat és barátainkat is megfertőztem, nincs alkalom, amikor ne lenne szinte kötelező érvényű az elkészítése.
Az eredeti receptet amerikai mértékegységekkel kaptam, amiket én kicsit "magyarosítottam".

Hozzávalók:
0,5 kg liszt
1 kávéskanál sütőpor
1 kávéskanál só
20 dkg puha vaj
20 dkg kristálycukor
20 dkg nádcukor
1 csomag vaníliás cukor
2 tojás
30 dkg csokichips
15 dkg tört mogyoró, vagy mandula

A vajat a kétféle cukorral és a vaníliás cukorral habosra keverem (én gépi habverőt szoktam ehhez használni), majd egyesével hozzáadom a tojásokat, és szép egyenletesen elkeverem.
A liszthez hozzáadom a sütőport és a sót, majd ezt a lisztes keveréket a habos keverékhez adom. Kanállal összedolgozom, majd a legvégén keverem bele a csokicseppeket és a tört mandulát.

Az utóbbi időben nálunk ez a süti úgy készül, hogy a 30 dkg csokichips adagot csökkentettük (kb 15 dkg-ra), és a kieső részt aszalt áfonyával vagy aszalt meggyel pótoljuk.
A kész tésztából sütőpapírral borított tepsibe teáskanálnyi adagokat helyezek el, arra figyelve, hogy sülés közben a tészta elterül.
Előmelegített, 180 fokos sütőbe teszem, kb 10-12 percig (aranybarna színű legyen) sütöm. Rácson hagyom kihűlni. 
Nálunk nagyon gyorsan elfogy, pedig dobozba téve egész sokáig bírná! 




Nincsenek megjegyzések: